Listopad – Zamierzenia wychowawcze
• nazywanie członków bliższej rodziny i dalszej rodziny,
• rozwijanie percepcji słuchowej,
• rozwijanie umiejętności poruszania się przy muzyce,
• reagowanie na ustalone sygnały,
• wzbogacanie wiedzy o swojej rodzinie,
• rozwijanie umiejętności matematycznych,
• zachęcanie do aktywnego spędzania czasu wolnego z członkami swojej rodziny,
• rozwijanie sprawności ruchowej,
• wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną,
• poznawanie obowiązków poszczególnych członków rodziny,
• zachęcanie do pomagania rodzicom w wykonywaniu domowych obowiązków,
• rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jakość,
• rozwijanie umiejętności skupiania uwagi na przedmiotach i treściach przekazywanych przez N.,
• doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i zapamiętania poleceń;
• utrwalanie wiadomości na temat praw i obowiązków dziecka,
• zapoznawanie z podstawowymi zasadami zdrowego odżywiania
Piosenka miesiąca
’’Porządki’’
I. Lubię czystość, więc porządek
w swym pokoju zawsze mam;
książki, misie, samochody,
każda rzecz swe miejsce ma.
Ref.: Co dzień rano łóżko ścielę
i podlewam kwiatki,
pozamiatam, poodkurzam,
posprzątam zabawki.
II. Jak to miło, gdy mój pokój
od rana czystością lśni;
nie potrzeba dużo pracy,
by porządek zawsze był.
Ref.: Co dzień rano…
Wiersz miesiąca
Wiersz I. Salach ’’Zdrowie’’
Wszystkie dzieci chcą być zdrowe
wiosną, latem czy jesienią
i dlatego o tej porze
witaminy sobie cenią.
Tomek zjada liść sałaty,
jabłko chrupie mała Ania,
a rzodkiewki i ogórki
na surówkę potnie Hania.
Grześ surówkę palcem trąca,
wcale miska go nie nęci.
Zjadaj, Grzesiu, będziesz zdrowy,
trzeba tylko trochę chęci.
Zjedz surówkę, to urośniesz
– ale Grzesio robi miny
i nie wierzy, że w tej misce
siedzą same witaminy
Październik 2024r. Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
- rozwijanie sprawności fizycznej, rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
- utrwalanie nazw najczęściej spotykanych warzyw i owoców;
- utrwalanie znajomości kolorów, rozwijanie umiejętności plastycznych i sprawności manualnej;
- łączenie śpiewu z elementem ruchu, rozwijanie poczucia rytmu, instrumentacja do piosenki;
- poznawanie sposobów przygotowywania się wybranych zwierząt do zimy, rozbudzanie zainteresowań światem zwierząt, poznawanie wyglądu i sposobu odżywiania się wiewiórki, poznawanie miejsc, w którym jeże chronią się przed nadchodzącą zimą;
- stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających wyzwalaniu empatii i wrażliwości;
- rozwijanie orientacji przestrzennej, rozwijanie umiejętności rachunkowych, umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jakość, dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów, próby kontynuowania dostrzeżonego rytmu;
- poznawanie wybranych zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla jesieni;
- utrwalanie wiadomości na temat charakterystycznych cech jesiennego krajobrazu;
- zachęcanie do uważnego słuchania opowiadań, rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i pamięci oraz mowy.
Piosenka miesiąca „Deszczyk” B. Forma
- Kapu-kapu, pada deszcz,
strugą lecą z nieba.
A ja jednak powiem wam:
martwić się nie trzeba.
Ref: Weź parasol zaraz do ręki,
włóż na nogi kalosze.
Zanuć słowa tej piosenki
i wesoło ruszaj w drogę. X2
- Kapu-kapu, kapu, kap,
deszczyk z nieba leci,
w kroplach deszczu, nucąc tak,
idą sobie dzieci.
Ref: Weź parasol…
- Kapu-kapu, pada deszcz,
wszystko mokre w koło.
Przez kałuże sobie skacz,
śmiejąc się wesoło.
Ref: Weź parasol…
Wierszyk miesiąca – „W spiżarni” B. Szelągowska
W spiżarni: kapusta,
czerwone buraki,
marchewka, cebula,
a w workach ziemniaki.
Na półkach słoiki:
w nich ogórki, dżemy.
I te wszystkie skarby
zimą chętnie zjemy.
Wrzesień 2024 r.
Tematyka miesięczna – Wrzesień 2024 r.
- Co słychać w przedszkolu?
- Jak być bezpiecznym?
- Jakie są moje supermoce?
- Co się zmienia jesienią?
Zamierzenia dydaktyczno -wychowawcze
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
- zachęcenie do udziału w aktywnościach rozwijających umiejętności komunikacyjne;
- zachęcenie do stosowania przyjętych reguł zachowania w różnych sytuacjach dnia codziennego;
- reagowanie na ustalone sygnały;
- nawiązanie relacji rówieśniczych;
- utrwalenie zasad zawartych w kodeksie przedszkolaka;
- poznawanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa;
- utrwalenie numeru alarmowego 112 poprzez śpiew i zabawy przy muzyce;
- kształtowanie orientacji przestrzennej i schematu własnego ciała;
- rozumienie znaczenia znaków drogowych w ruchu drogowym;
- kształcenie umiejętności dostrzegania swoich mocnych stron;
- rozwijanie mowy i koncentracji uwagi;
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
- organizowanie sytuacji sprzyjających poznawaniu uczuć;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- poznawanie oznak jesieni;
- poznawanie wyglądu liści klonu i kasztanowca;
- rozwijanie umiejętności liczenia i klasyfikowania liści ze względu na ich rodzaj;
- doskonalenie ekspresji ruchowej i słownej poprzez łączenie śpiewu z elementem ruchu;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- zachęcenie do dbałości o utrzymywanie prawidłowej postawy ciała
- rozwijanie umiejętności manualnych.
Piosenka miesiąca
Nasze Przedszkole
- Co dzień rano z moją mamą, idę do przedszkola,
a tam na mnie już czekają Antek, Staś i Pola.
Ref.: Nasze przedszkole, wesołe przedszkole,
jest dla mnie drugim domem.
Tu się świetnie czuję, tu świetnie bawię się.
To przedszkole jest wyjątkowe.
- A w przedszkolu moja pani zawsze uśmiechnięta.
I koledzy, koleżanki, zabawki, zajęcia.
Ref.: Nasze przedszkole…
Wiersz miesiąca
SEKRET CZTEROLATKA
Coś Wam powiem w tajemnicy-
– wielki sekret zdradzę Wam.
Lubię chodzić do Przedszkola,
Cztery latka przecież mam.
Pani, czyta nam bajeczkę,
w której mieszka dobry smok.
No to pędzę już do sali,
tylko cmoknę mamę: cmok.