Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

• nazywanie członków bliższej rodziny i dalszej rodziny,
• rozwijanie percepcji słuchowej,
• rozwijanie umiejętności poruszania się przy muzyce,
• reagowanie na ustalone sygnały,
• wzbogacanie wiedzy o swojej rodzinie,
• rozwijanie umiejętności matematycznych,
• zachęcanie do aktywnego spędzania czasu wolnego z członkami swojej rodziny,
• rozwijanie sprawności ruchowej,
• wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną,
• poznawanie obowiązków poszczególnych członków rodziny,
• zachęcanie do pomagania rodzicom w wykonywaniu domowych obowiązków,
• rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jakość,
• rozwijanie umiejętności skupiania uwagi na przedmiotach i treściach przekazywanych przez N.,
• doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i zapamiętania poleceń;
• utrwalanie wiadomości na temat praw i obowiązków dziecka,
• zapoznawanie z podstawowymi zasadami zdrowego odżywiania

’’Porządki’’

I. Lubię czystość, więc porządek
w swym pokoju zawsze mam;
książki, misie, samochody,
każda rzecz swe miejsce ma.

Ref.: Co dzień rano łóżko ścielę
i podlewam kwiatki,
pozamiatam, poodkurzam,
posprzątam zabawki.

II. Jak to miło, gdy mój pokój
od rana czystością lśni;
nie potrzeba dużo pracy,
by porządek zawsze był.

Ref.: Co dzień rano…

Wiersz I. Salach ’’Zdrowie’’

Wszystkie dzieci chcą być zdrowe
wiosną, latem czy jesienią
i dlatego o tej porze
witaminy sobie cenią.
Tomek zjada liść sałaty,
jabłko chrupie mała Ania,
a rzodkiewki i ogórki
na surówkę potnie Hania.

Grześ surówkę palcem trąca,
wcale miska go nie nęci.
Zjadaj, Grzesiu, będziesz zdrowy,
trzeba tylko trochę chęci.
Zjedz surówkę, to urośniesz
– ale Grzesio robi miny
i nie wierzy, że w tej misce
siedzą same witaminy

  • rozwijanie sprawności fizycznej, rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
  • utrwalanie nazw najczęściej spotykanych warzyw i owoców;
  • utrwalanie znajomości kolorów, rozwijanie umiejętności plastycznych i sprawności manualnej;
  • łączenie śpiewu z elementem ruchu, rozwijanie poczucia rytmu, instrumentacja do piosenki;
  • poznawanie sposobów przygotowywania się wybranych zwierząt do zimy, rozbudzanie zainteresowań światem zwierząt, poznawanie wyglądu i sposobu odżywiania się wiewiórki, poznawanie miejsc, w którym jeże chronią się przed nadchodzącą zimą;
  • stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających wyzwalaniu empatii i wrażliwości;
  • rozwijanie orientacji przestrzennej, rozwijanie umiejętności rachunkowych, umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jakość, dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów, próby kontynuowania dostrzeżonego rytmu;
  • poznawanie wybranych zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla jesieni;
  • utrwalanie wiadomości na temat charakterystycznych cech jesiennego krajobrazu;
  • zachęcanie do uważnego słuchania opowiadań, rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i pamięci oraz mowy.
  1. Kapu-kapu, pada deszcz,
    strugą lecą z nieba.
    A ja jednak powiem wam:
    martwić się nie trzeba.

Ref: Weź parasol zaraz do ręki,
włóż na nogi kalosze.
Zanuć słowa tej piosenki
i wesoło ruszaj w drogę. X2

  1. Kapu-kapu, kapu, kap,
    deszczyk z nieba leci,
    w kroplach deszczu, nucąc tak,
    idą sobie dzieci.

Ref: Weź parasol…

  1. Kapu-kapu, pada deszcz,
    wszystko mokre w koło.
    Przez kałuże sobie skacz,
    śmiejąc się wesoło.

Ref: Weź parasol…

W spiżarni: kapusta,

czerwone buraki,

marchewka, cebula,

a w workach ziemniaki.

Na półkach słoiki:

w nich ogórki, dżemy.

I te wszystkie skarby

zimą chętnie zjemy.

Wrzesień 2024 r.

Tematyka miesięczna – Wrzesień 2024 r. 

  1. Co słychać w przedszkolu?
  2. Jak być bezpiecznym?
  3. Jakie są moje supermoce?
  4. Co się zmienia jesienią?

Zamierzenia dydaktyczno -wychowawcze

  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
  • zachęcenie do udziału w aktywnościach rozwijających umiejętności komunikacyjne;
  • zachęcenie do stosowania przyjętych reguł zachowania w różnych sytuacjach dnia codziennego;
  • reagowanie na ustalone sygnały;
  • nawiązanie relacji rówieśniczych;
  • utrwalenie zasad zawartych w kodeksie przedszkolaka;
  • poznawanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa;
  • utrwalenie numeru alarmowego 112 poprzez śpiew i zabawy przy muzyce;
  • kształtowanie orientacji przestrzennej i schematu własnego ciała;
  • rozumienie znaczenia znaków drogowych w ruchu drogowym;
  • kształcenie umiejętności dostrzegania swoich mocnych stron;
  • rozwijanie mowy i koncentracji uwagi;
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
  • organizowanie sytuacji sprzyjających poznawaniu uczuć;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • poznawanie oznak jesieni;
  • poznawanie wyglądu liści klonu i kasztanowca;
  • rozwijanie umiejętności liczenia i klasyfikowania liści ze względu na ich rodzaj;
  • doskonalenie ekspresji ruchowej i słownej poprzez łączenie śpiewu z elementem ruchu;
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • zachęcenie do dbałości o utrzymywanie prawidłowej postawy ciała
  • rozwijanie umiejętności manualnych.

Piosenka miesiąca

Nasze Przedszkole

  1. Co dzień rano z moją mamą, idę do przedszkola,

a tam na mnie już czekają Antek, Staś i Pola.

Ref.: Nasze przedszkole, wesołe przedszkole,

jest dla mnie drugim domem.

Tu się świetnie czuję, tu świetnie bawię się.

To przedszkole jest wyjątkowe.

  1. A w przedszkolu moja pani zawsze uśmiechnięta.

I koledzy, koleżanki, zabawki, zajęcia.

Ref.: Nasze przedszkole…

Wiersz miesiąca

SEKRET CZTEROLATKA

Coś Wam powiem w tajemnicy-

– wielki sekret zdradzę Wam.

Lubię chodzić do Przedszkola,

Cztery latka przecież mam.

Pani, czyta nam bajeczkę,

w której mieszka dobry smok.

No to pędzę już do sali,

tylko cmoknę mamę: cmok.