Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze listopad

  • Budowanie postawy patriotycznej przez kształtowanie umiejętności przyjmowanie odpowiedniej postawy w trakcie śpiewania hymnu państwowego.
  • Budzenie poszanowania dla wszystkich symboli narodowych.
  • Usprawnianie motoryki małej.
  • Wprowadzenie pojęć mało, dużo.
  • Ilustrowanie piosenki ruchem.
  • Rozwijanie szybkiej reakcji na sygnały.
  • Aktywny udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych.
  • Dbanie o porządek na stanowisku pracy.
  • Rozwijanie umiejętności matematycznych zakresie przeliczania.
  • Zapoznanie z rolą aktywności fizycznej w życiu człowieka.
  • Zapoznanie z produktami szkodliwymi dla zdrowia.
  • Wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu.
  • Zapoznanie z nazwami podstawowych urządzeń elektrycznych.
  • Zapoznanie z wybranymi urządzeniami gospodarstwa domowego wykorzystywanymi dawniej i współcześnie.
  • Zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń elektrycznych.
  • Rozwijanie pamięci i koncentracji uwagi.
  • Rozwijanie umiejętności plastycznych.
  • Budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy.
  • Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań i butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań i butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  • Uświadomienie dzieciom potrzeby używania zwrotów grzecznościowych.
  • Zabawy przy muzyce- ruchowo-rytmiczne- rozwijające motorykę dużą, rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności ilustrowania muzyki rytmem.
  • Gimnastyka buzi i języka – ćwiczenia i zabawy logopedyczne usprawniające aparat mowy dziecka.

Wiersz „Listopad”

Przyszedł sobie do ogrodu stary,

siwy pan Listopad.

Grube palto wziął od chłodu

i kalosze ma na stopach.

Deszcz zacina, wiatr dokucza.

Pustka, smutek dziś w ogrodzie.

Pan Listopad cicho mruczy,

nic nie szkodzi, nic nie szkodzi.

Po listowiu kroczy szybko

na ławeczce sobie siada.

Chłód i zimno.

Mam dziś chrypkę.

Trudna rada, trudna rada.

Piosenka

Piosenka

Małe czerwone jabłuszko,

tańczy dziś pod drzewem z gruszką.

Za rączki się trzymają i w koło obracają. 4x

Małe czerwone jabłuszko,

tańczy dziś pod drzewem z gruszką.

Jabłuszko podskakuje, a gruszka przytupuje. 4x

Małe czerwone jabłuszko,

tańczy dziś pod drzewem z gruszką.

W rączki klaszcze jabłuszko, razem z dojrzałą gruszką. 4x

Małe czerwone jabłuszko,

tańczy dziś pod drzewem z gruszką.

Biegną sobie dokoła, jabłuszko gruszkę woła. 4x

Październik 2024 r.

Zamierzenia dydaktyczno -wychowawcze:

  1. Dostrzeżenie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z aktualną porą roku.
  2. Rozpoznawanie i nazywanie owoców i warzyw po wyglądzie kształcie i smaku.
  3. Uświadomienie konieczności przestrzegania zasad gwarantujących bezpieczeństwo w przedszkolu i poza nim.
  4. Tworzenie miłej i ciepłej atmosfery sprzyjającej przyjaznym relacjom wśród dzieci.
  5. Kształtowanie elementarnych nawyków higienicznych kulturalnych i sprawności samoobsługowych.
  6. Rozwijanie wrażliwości na świat przyrody oraz postawy poszanowania przyrody.

Piosenka

Kolorowe Listki

Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.
Kolorowe listki na wietrze szumiały.
Szu, szu, szu, szumiały wesoło.
Szu, szu, szu, wirowały w koło.

Kolorowe listki bardzo się zmęczyły.
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Hop, hop, hop, tak sobie skakały.
Hop, hop, hop, w koło wirowały.

Kolorowe listki spadły już na trawę.
Kolorowe listki skończyły zabawę.
Cicho, sza, listki zasypiają.
Cicho, sza, oczka zamykają

Wiersz miesiąca

Jesienią

M. Konopnicka

Jesienią, jesienią

Sady się rumienią;

Czerwone jabłuszka

Pomiędzy zielenią.

Czerwone jabłuszka,

Złociste gruszeczki

Świecą się jak gwiazdy

Pomiędzy listeczki.

Pójdę ja się, pójdę

Pokłonić jabłoni,

Może mi jabłuszko

W czapeczkę uroni!

Pójdę ja do gruszy,

Nastawię fartuszka,

Może w niego spadnie

Jaka śliczna gruszka!

Jesienią, jesienią

Sady się rumienią;

Czerwone jabłuszka

Pomiędzy zielenią.

Zamierzenia dydakty